Lupișori – Progres personal – Akela

6. TERITORIUL LUI AKELA. DEZVOLTAREA CARACTERULUI

PISTE EDUCAŢIONALE

OBIECTIVE EDUCAŢIONALE

Identitate

- Înţelege importanţa lucrurilor pe care le face, chiar dacă nu le poate finaliza încă pe toate.
- Acceptă criticile făcute la adresa comportamentului său într-o manieră pozitivă, încercând să le corecteze.

Autonomie

- Se înţelege bine cu toţi ceilalţi lupişori.
- Contribuie la menţinerea unei relaţii bazate pe sinceritate în cadrul unităţii;
- Îşi propune să depăşească din momentele dificile fixându-şi sarcini care să-l ajute în acest sens
- Respectă legea lupişorului, regulile de acasă şi cele de la şcoală;

Angajament

- Este capabil să aibă o atitudine pozitivă chiar şi in momentele dificile.
- Se străduieşte să-şi îndeplinească sarcinile atât în activitatea cercetăşească, cât şi acasă şi la şcoală;
- Când se angajează la un lucru, face acel lucru bine.
- Indiferent unde se află, are grija de natură și de elementele ei (nu distruge plantele, nu prinde animalele, nu lasă gunoi în urma lui/ei etc.)

Pentru Mowgli, Akela era persoana la care apela când avea nevoie de ajutor, aşa cum sunt şi liderii pentru lupişori, modelele si reperele lor la această vârstă, 7-10 ani.

Modul în care Akela acţionează este cel al unei persoane cu un caracter puternic, care priveşte în perspectivă avantajele şi dezavantajele luării unei decizii. Este clar şi  consecvent în ceea ce spune şi respectă mai presus de toate Legea Haiticului.