Lupișori – Progres personal – Chill

4. TERITORIUL LUI CHILL. DEZVOLTAREA SOCIALĂ

PISTE EDUCAŢIONALE

OBIECTIVE EDUCAŢIONALE

Învaţă cât de importantă este pacea.

- Îi respectă pe cei din jur, atât adulţi cât şi copii precum şi deciziile acestora;.
- Este capabil să accepte un nou membru în patrulă sau unitate şi să ajute la integrarea lui în colectivitate.
- Este capabil să îşi exprime propriile opinii şi arată respect pentru opiniile celorlalţi lupişori şi lideri din haitic.
- Învaţă cât de importantă este pacea.

Cooperare şi conducere

- Este capabil să lucreze în patrulă şi să îşi asume un rol în cadrul acesteia.
- Înţelege şi respectă regulile la cercetaşi, acasă şi la şcoală, chiar dacă nu e întotdeauna de acord cu ele;

Solidaritate şi serviciu în slujba comunităţii

- Cunoaşte Drepturile Copilului şi le compară cu situaţii pe care le-a cunoscut sau despre care a auzit;
- Cunoaşte unde sunt principalele instituţii publice din locul unde trăieşte;
- Ştie câte ceva despre particularităţiile comunităţii sale;
- Ajută la protejarea animalelor şi plantelor din zona unde trăieşte atât pe cele comune cât şi cele pe cale de dispariţie.

Pentru a primi însemnul cu Chill, trebuie respectate şi realizate următoarele
cerinţe, conform dezvoltării sociale:

  • Să meargă împreună cu liderii la cinematograf, teatru, muzeu, etc;
  • Să se implice într-un proiect pentru ajutarea unor persoane cu deficienţe, pentru schimb de experienţe cu alţi lupişori din ţară sau din lume, etc;
  • Să aibă de făcut o sarcină (de ex.: arborele genealogic);
  • Să participe la “Îngeraşul” (activitate în care copiii îşi scriu numele pe nişte bileţele care apoi se vor amesteca. Fiecare copil va extrage un bileţel şi are sarcina de a avea grijă de persoana al cărui nume e scris pe bileţel, să afle cât mai multe despre ea, să o ajute şi să o încurajeze când e nevoie, pentru o perioadă determinată de timp, când, la final, se vor descoperi Îngeraşii şi va urma o mică petrecere a lor: serbare, carnaval, etc);
  • Să facă o orientare în oraş;
  • Să participe la o activitate având în vedere Drepturile Copilului;
  • O dată pe lună timp de 6 luni să coordoneze un joc în rândul lupişorilor din patrula/Haiticul din care face parte;
  • Să facă cel puţin o acţiune socială timp de 4 luni pe care să o confirme liderilor de unitate;
  • Să-şi facă un costum reprezentând un animal dispărut sau pe cale de dispariţie din materiale reciclabile.