Lupișori – Progres personal – Kaa

3. TERITORIUL LUI KAA. DEZVOLTAREA AFECTIVĂ

PISTE EDUCAŢIONALE

OBIECTIVE EDUCAŢIONALE

Descoperirea şi conştientizarea propriei persoane

- Îşi identifică şi poate descrie emoţiile şi sentimentele;
- Arată că recunoaşte diferenţele fizice dintre bărbaţi şi femei ca pe ceva firesc.

Exprimarea de sine

- Este capabil să-şi exprime gândurile şi sentimentele şi să prezinte rezultatele muncii sale în faţa patrulei sau unităţii,
- Este prietenos şi faţă de cei care nu-i sunt neapărat prieteni;
- Împarte cu ceilalţi fără a face discriminări;
- Îşi dezvoltă creativitatea participând la mici piese de teatru, pantomime şi alte tehnici de exprimare, aducându-şi propria contribuţie la desfăşurarea lor.

Responsabilitate şi autocontrol

- Învaţă să accepte şi să înţeleagă criticile care i se aduc în cadrul unităţii sau în afara ei, precum şi situaţiile în care nu întotdeauna câştigă;
- Învaţă să fie tolerant cu ceilalţi cât să nu-i jignească sau să-i rănească pe cei din jurul său.

Acest teritoriu reprezintă dezvoltarea afectivă:

  • Să treacă pe la un doctor, psiholog;
  • Să aibă un rol play;
  • Să participe la activităţi pe stradă (de ecologizare, competiţii, împărţire de pliante, etc);
  • Să aibă grijă de ceva timp de o lună (de o floare, de un animal domestic, de o plantă, etc)
  • Să se pună în situaţia în care nu ar exista unul din prietenii lui din Cartea Junglei. Să raporteze acest fapt în viaţa reală
  • Să noteze în Carneţelului lui de Vânătoare momentele care l-au impresionat sau nu, cele negative putând să le discute cu cei mari (lideri, părinţi, învăţători, etc);
  • O dată pe săptămână timp de 3 luni să-şi aleagă o zi în care să ofere un mic dar (nu neapărat un obiect) unuia din membri familiei.