Lupișori – Progres personal – Baloo

2. TERITORIUL LUI BALOO. DEZVOLTAREA INTELECTUALĂ

PISTE EDUCAŢIONALE

OBIECTIVE EDUCAŢIONALE

Colectarea informaţiilor

- Observă şi descoperă lucruri noi prin utilizarea diverselor surse de informare (părinţi, profesori, lideri, mijloace media).
- Investighează şi află mecanismul de funcţionare a diferite lucruri, precum şi al fenomenelor naturii.
- Îşi formează şi dezvoltă vocabularul.

Preluarea şi prelucrarea informaţiilor

- Este capabil să descrie modul de funcţionare a obiectelor şi fenomenelor naturii pe care le cunoaşte;
- Este capabil să împărtăşească celorlalţi ceea ce a învăţat.
- Are capacitatea de a reţine şi reda informaţiile colectate.
- Face diferenţa între lucrurile imaginare şi cele reale.
- Poate trage concluzii personale despre poveştile pe care le citeşte sau aude;
- Ştie să-şi stabilească propriile obiective.

Eficienţă

- Îşi dezvoltă spiritul de inventivitate.
- Îşi dezvoltă spiritul de iniţiativă
- Se implică în găsirea de noi soluţii pentru rezolvarea problemelor care apar;
- Îşi foloseşte întodeauna îndemânarea manuală pe care o îmbunătăţeşte mereu;
- Poate identifica diferite elemente ale mediului în care trăieşte (apa, aer, construcţii făcute de om etc.)

Teritoriul lui Baloo conţine următoarele cerinţe corespunzătoare ariei intelectuale:

  • Să meargă la teatru (liderul are în vedere comportamentul, dezbaterea după vizionarea piesei de teatru, structura/elementele într-un teatru, respectiv în timpul piesei de teatru);
  • Să reuşească să identifice etapele unor produse finite precum: hârtia, materialul textil, sticla, grâul şi la ce sunt folosite acestea;
  • Să facă exerciţii de dicţie, spelling;
  • Să asculte o poveste şi să descopere diferite elemente ale acesteia;
  • Să găsească morala unei fabule pornind de la textul acesteia, după care să încerce să creeze o nouă poveste având ca start morala fabulei;
  • Să se gândească la situaţia în care unul din personajele negative din Cartea Junglei devine personaj pozitiv;
  • Să participe la jocuri de gândire rapidă;
  • Să execute un mecanism din diferite obiecte.